søndag 25. desember 2011

Gleda på visitt



Gleden har heldigvis god tid når den
er her på besøk
.
Eg vet hu fins eg vet hu e 
hu har forført meg av og te 
hu komme i små, lette sko 
og fylle meg med tru og ro 
eg ane kor fint livet e 
og smake litt på fryd og fred 
eg smile blidt 
med gleda på visitt 

det e'kje pauker og salutt 
alt det trista tar'kje slutt 
eg rammes av ein varme vind 
som tine litt av angsten min 
eg ser at den kan levas med 
og treng ikkje å strevas med 
eg kvile litt 
med gleda på visitt 

og når eg ber hu om å bli 
så sei hu hu har gode tid 
hu har 'kje tenkt å dra sin veg 
så om hu blir det står på meg 
eg fatte fort kor sant det e 
det e opp te meg å slepp' hu te 
eg vokse litt 
med gleda på visitt
                               
                                         Bjørn Eidsvåg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ååå, så glad jeg blir for akkurat din hilsen! Dersom du ikke har blogg selv, kan du bare huke av på anonym her under =)