onsdag 7. mars 2012

Gammelt og nytt

Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for gamle møbler, men når jeg da samtidig elsker grafiske former og de stramme elementene, er det en utfordring å få helheten til å bli bra.

Galleri Bo har en utfordring på gang, hvor hun ønsker å se hvordan vi blander gammelt og nytt. Her er mitt bidrag.


Det møbelet jeg liker å kalle for husets smykke, blir ofte pyntet med mer moderne elementer. Nå pryder det et mangfold av lysestaker der, sorte og hvite. Spraylakken er i vinden for tiden, og de svarte lysestakene har fått seg en dusj. Det samme har det lille avlastningsbordet. Jeg digger den grafiske puten min fra Bolina, og også det herlige stripede pleddet.

Lakrisbåter i en nostalgisk oppbevaringskrukke med lokk, og grennelliker i en ltøff lien mugge.


Hiv dere med på utfordringen Old Chic dere også =) Det er jo alltid gøy med utfordringer!!

Og bli med på min utfordring: sengeoppredning! Og vis meg hvordan dere rer opp sengen.

Fin onsdag til dere!

16 kommentarer:

  1. Takk for et flott bidrag i utfordringen min. Nå må jeg inn å kikke på din utfordring :)

    Gøy med utfordringer:)

    SvarSlett
  2. Spennende!
    Jeg skal hive meg på din utfordring senere!
    Ha en superfin dag! Her blåser det stikker og strå. :P
    klemmer

    SvarSlett
  3. You have got a really nice blog. I am your reader :-) Greetings from Poland ✿ܓ

    SvarSlett
  4. Så stilig pute :)

    Håper du har en fin dag, her er det snøstorm :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Wow,for en lekker skjenk.. nydelig kombinasjon av gammelt og nytt, me like ☺
    Finfin Onsdag til deg ☺

    SvarSlett
  6. Sender varme tanker og klemmer til deg og dine ♥

    SvarSlett
  7. Nydelig bidrag!! Nydelig blogg og for ikke å snakke skjenken din - love it :)
    Legger meg til som følger jeg - for her likte jeg meg!!
    Ønsker deg en lekker lille lørdag!
    Klem Pauline :)

    SvarSlett
  8. Lekkert skap. Gøy å blande nytt og gammelt. Svart og hvitt er og blir stilig.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  9. Åh så herlig! LOVE LOVE LOVE!
    Nydelig den skjenken :)
    Takk for alltid gode ord, du søte!


    Ønsker deg en finfin onsdagskveld, jeg sitter værfast i Karmøy og venter på ett fly til Oslo.
    klemklem

    SvarSlett
  10. Hei:)
    Så fint bidrag!
    Likte sjenken kjempe godt:)

    Fin veslelørdag til deg:)

    SvarSlett
  11. Lekkert!
    Digger puta di, den er så stilig.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    SvarSlett
  12. Kjempefin og inspirerende blogg du har (oppdaget i dag)!!!

    Men jeg har et lite hjertesukk; fonten du bruker er veldig slitsom å lese. Folk med lese- og skrivevansker sliter nok enda mer. Som lærer er jeg opptatt av tydelig og lettfattelig kommunikasjon. Det finnes så mange fine fonter der ute og med din stilsikkerhet kan du sikkert finne en som både er kul og lett å lese.

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder, og den puta i stolen er kjempefing:)

    SvarSlett
  14. Tusen takk for at du deltok i utfordringen min: I løpet av kvelden avslører jeg finalistene, så følg med :)

    Ønsker deg en flott påske og en fin kveld videre!

    SvarSlett

Ååå, så glad jeg blir for akkurat din hilsen! Dersom du ikke har blogg selv, kan du bare huke av på anonym her under =)